Monday, February 16, 2009

tag dr lina - huhuu

aku d tag oleh lina.. alasan? sbb aku jejak johor dlu drpd dia.. xaci dan xmunasabahnye.. mana boleh... (T_T).. xkesahla..

Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog with sixteen random things, facts, habits or goals about you. at the end choose ten people to be tagged, listing their names and why you chose them. don’t forget to leave them a comment (”you’re it”) and to read your blog. you can’t tag the person who tagged you. since you can’t tag me, let me know when you’ve posted your blog, so I can see your weirdness.


1 - aku skang keje kat company melayu yg nmnye dirahsiakan demi menjaga hak2 dan privasi setengah2 pihak.. wujud ke pihak 2.. dan disebabkan aku keje disini aku xpenah lepas2 ble apply keje gomen (T_T) tp chip_mtech lepas je.. saje je nk lepas geram xdpt gomen kat company ni.. oye.. chip_mtech adalah ex-ofismet aku yg kini telah menjadi PTD.. watak tambahan untuk seketika.. wohoo publisiti.. sesuka hati je pki nm dia..

2 - ms kecik2 dlu aku adalah seorg yg sgt ignorant.. sbnrnye lampi.. lampi ke.. lampi tu apa sbnrnye... mudah kata slow la.. smpi bapak aku pn slalu tensen dgn aku.. tp dia syg aku.. ptg2 ble balik dr kedai runcit mesti dia belikan askrem.. plg mahal time tu askrem coklat-vanilla dlm cawan.. kelas u~.. yohohooo XP

3 - ms kecik2 dlu sy ada seorg pakcik.. klau kira pangkat dia adalah adik kepada bapak saya.. honestly.. sy sgt syg n respek kat pakcik sy ni.. dia ni agk wara'.. imam kat masjid kat shah alam.. tp bkan masjid shah alam.. tp sebuah masjid d shah alam.. dia slalu dtg lawat nenek.. n sy pn kcik2 dlu suka lpak2 dgn nenek..

syg sy kat pakcik ni smpi tahap sekali time dia nk balik shah alam.. sy letak tindihan2 papan kat belakang tayar dia sbb xnk bg dia balik.. dia xprasan pn bnda tu.. ble nk jalan br dia prasan ada timbunan papan kat blkg tayar dia yg tak membenarkan dia untuk reverse untuk balik ke shah alam.. sy dh xingt apa reaksi dia.. tp mesti dia ingt sy bdak yg sgt nakal dan jahat kan.. huu.. syg pakcik.. minta maaf pakcik.. dia blh dgr ke.. huu

p/s point 3 - pakcik sy ni sihat lg tau.. jgn pk bkan2 dan jgn terpengaruh dgn gaya bahasa kata saya.. yohohoo..

4 - ms kecik dulu aku seorang budak yg sgt lurus n skema kot and apa lg lah yg seangkatan dgn nye.. pegi sekolah bwk smua buku teks n buku tulis.. lalu membuatkan beg sy besar dan berat.. tp xkesah sbb aku naif n xtau pape aku x rs berat tu membebankan.. aku jugak pernah satu ms tu pki seluar sekolah kebangsaan yg kaler biru tu smpi tahap atas buku lali.. mudah kata pki seluar SENTENG (amaran-manipulation terhadap ayat SENTENG ini adalah di larang.. sapa guna secara salah akan diburu xkira kemana anda pergi.. hahahaha.. ingat.. PROHIBITED ).. aku menyedarinya ketika dlm perhimpunan d mana aku perasan beberapa gadis sedang berbicara secara gosip tentang diriku yg hensem ni.. wakakaka.. bweekk..

tp aku still buat dono.. aku kan skema n lurus yg xtau pape... tp tu duluu~ XP

5 - aku xsuke menaip atau karang panjang2 xkira dlm apa jua keadaan atau apa jua tujuan.. jd knp aku blh taip smpi point ke-5 tanpa sebarang masalah.. tiap2 point pnjg plak 2.. aku sudah tidak mengenali diri aku.. kiranya boleh stop la ni ?

6 - walaupun aku cakap aku akan stop, aku tetap teruskan.. itulah aku.. hoo blh jd point... aku mmg bijak.. uuhhhh lg stu point tu.. XP

7 - ms kecik2 dlu aku pggil sekolah agama sbgi sekolah petang.. sekolah petang dlu aku telah dilantik menjadi pengawas.. wakakaka... apa la kriteria yg dorg nmpk kat aku smpi blh jd pengawas sekolah.. sekolah agama plak tu.. blh jd reputasi yg dibawak oleh adik beradik aku kot.. kcik2 dlu kakak2 abg2 aku smuanya cemerlang flying colors.. aku sorg je jhancur.. hasil gagal kot..

8 - nk dijadikan cerita ms jd pengawas sekolah agama dlu.. aku pernah disogok oleh seorang bdak darjah lebih rendah dr aku sebanyak beberapa tahun ( aarrgghh memalukan ).. namun seperti biasa dengan kenaifan n skema aku yg xtau apa itu sogok atau pow duit.. aku terima duit.. tanpa sebarang rs jahat di hati kecil seoarang bdak yg xtau pape dan mngsa perlantikan jd pengawas aku pn terima duit bdak tu.. beberapa kali jgak la.. smpi stu ms sedara dia yg sm tahun dgn aku (dia bwk geng woo) dtg kat aku.. time tu dlm masjid.. bdak tu sogok aku pn dlm masjid ( Ya Allah, ampunkan hambaMu yg kurang pengetahuan ini.. ) .. dia dtg kat aku n cakap "weh.. ko pow bdak ni ye.. dia sepupu aku tau.." bla2 aku pn dh xingt apa yg dibicarakan time tu.. tp setel secara baik la.. dlm masjid kan XP

9 - ms kecik2 dlu aku xrmi kawan laki.. klau nk main2 dgn bdak2 laki aku kena berbasikal pd jarak yg jauh yg mana tidak dibenarkan oleh ibuku.. huhuu.. maka bila bosan2 aku slalu lepak dgn nenek aku.. dgr diua nasihat aku mcm2 yg jarang untuk melekat d kepala otak.. selain dgn nenek aku.. aku selalu main dgn sepupu2 aku belakang rumah ngan few meters dr rmah aku.. tu je la dua sepupu aku yg paling dekat.. tp dorg pempuan.. huhuu.. sbb tu la aku skang ni cmni kot (T_T) but no regrets though (^ . <)v

10 -
kat kepala aku ada stu parut.. aku dpt parut tu ms aku main2 kat area2 rmah yg sedang d renovate.. rmah aku la tu.. uish gle kuasa.. rmah bapak.. bkan rmah aku XP maka dgn parut ni aku mendapat title bdak jahat n kaki gaduh.. huhuu.. bkan ku pinta smua ini.. huhuu.. tp xkesah pn..

11 - aku ada moto kapcai.. lately aku slalu rndu dgn kapcai aku.. kenapakah aku merasakan peerasaan yg asing ini.. apakah aku telah menjadi seorang pencinta moto.. oh tidak.. aku xsanggup..

12 - alaa dh hbis point.. inilah aku.. slalu kehabisan point d tgh2 perbicaraan.. maka aku akan senyap seketika untuk memikirkan apa yg aku nk cakap sebenarnye.. lalu membuatkan org yg sedang berbicara dgn aku tu menanti kemarahan kebosanan.. minta maaf rakan2.. inilah aku.. kekurangan mineral agaknye ni..

13 - aku sgt suka akan anime2 yg wujud di dunia ni.. segala jenis anime.. tp xsmua aku suka.. tgk jalan cerita gaya cerita jenis cerita n lukisan anime tu.. hee.. tp apabila aku layan anime je org kata aku layan hentai.. aku xtgk hentai.. huhuu.. dunia ini penuh dgn salah paham..

14 - ble dh dkat hujung2 br aku akan semakin bersemangat untuk menghabiskan apa yg aku tgh buat.. sebab tu aku semakin bersemangat untuk habiskan entry ni.. yeargh lg dua point!

15 - tp walaupun bersemangat aku masih ketandusan idea untuk menghabiskan entry ni.. blh jd kerana skrg aku kat johor.. oleh kerana company kami dpt projek d johor maka aku dan beberapa ofismet laen d hantar ke johor untuk melaksanakan projek ni dgn jayanya.. aku skrg berada d johor.. johor bahru.. skudai.. taman pulai jaya.. rumah teres dua tgkat.. three-quarter furnished... bilek bwh..
tp bkan blek org gaji... argh point apa ni..

16 - dr tadika smpi ke tahun 6.. aku suka sapa aku waktu tu.. ms sek rendah aku xpndi sgt.. skema malas kan.. tp aku tetap suka siapa aku waktu tu.. cmne aku waktu tu.. d mana aku waktu tu.. sekali tu aku dpt tempat ketiga.. aku sgt la happy smpi menari2 kat belakang kelas dgn classsmate aku (laki ye).. ( tp aku bkan gay.. ).. selamba je padahal cikgu ada lg kat depan.. maka aku pn balik ke rumah dan memberitahu kepada kedua ibu bapaku.. bapaku kool je mendengar berita tu smbil menyuap nasik kemulut.. xpe.. bapaku mmg kool orgnye.. xbnyk cakap.. hee..

dr tingkatan 1 smpi 3 kat sekolah harian biasa.. ble d kenang2 balik, aku xbrapa suka aku yg wktu ni.. pendedahan adalah tidak dibenarkan.. maka aku xkan bercerita... secret2.. tp tiada yg tidak baik yg berlaku.. sekali lagi sila jgn salah faham dgn gaya bahasa yg sedang d gunakan..

dr tingkatan 4 smpi 5 di STTJ sekolah asrama... wktu2 ini juga aku kurang menggemari siapa aku waktu itu.. tp aku sgt seronok waktu tu.. aku mula stat suka things need to be imagine.. aku suka la kot siapa aku time ni.. cket.. sbb aku mula suka subject2 yg aku pelajari.. aku suka LK.. add math.. math moden.. tp seperti biasa an all time non-favourite subject.. sejarah.. huhuu.. aku tau sejarah itu penting.. dr sejarah kita membina kehidupan kita.. huhuu.. ambik yg pnting je..

matriks, mara kulim.. aku agak suka siapa aku waktu ni.. perkembangan yg menarik.. environment best.. baik pun baik.. bkan aku.. environment yg baik.. aku mmg cmni, bdak jahat berparut d kepala.. zaman matriks adalah zaman yg paling aku senang n zaman paling aku rindu.. (p/s - tiada kaitan dgn insan bernama perempuan ye.. sila jgn salah faham.. )

degree, upm 3 thun.. mcm2 berlaku waktu ni.. aku kenal siapa kwn baik aku.. juga mengenali beberapa budak yg salah seorangnye menganggap aku kerek (T_T) xpe.. aku sudah biasa.. pendedahan lebih dr itu adalah prohibited kerana melibatkan beberapa pihak.. termasuk budak yg menganggap aku kerek.. XP

dunia sebenar.. aku xtau aku dimana aku skrg tau apa aku sdg lakukan.. (copy idea lisa).. aku nk carik keje yg betul2 keje.. bkan keje yg berdasarkan apa bos aku suruh.. yg xmencabar langsung.. xde specific req xde specific tech to b use.. namun aku tidak menyalahkan company yg sedang menggaji ku ini.. huhuuu..



pnjg gle.. nasibla sapa yg bc.. adeke org nk bc.. siap ko lina.. nti aku tag yg smpi 50 point.. XP

n post ni dh lm.. n aku pn xtau nk tag sapa... so tag ni mati disini..

untuk adik lisa kuri kuri dik cerdak fulu bileh .. (bc dgn gy ally kat tv3) - org kata sy muka kerek.. sy peduli hapa.. yohohooo!!


p/s: aku mengambil ms dua hr untuk siapkan post ni.. mmg siap ko lina.. heee.. no heart feeling.. yohohoo


Tuesday, February 10, 2009

don't u love them ^^

nothing much to talk.. layaann ^^



aren't they cute ^^ daaaa~

Tuesday, February 3, 2009

i'm jb-rian nooww!!!

yohohooo XD

aku skrg dh dh jd warga JB!!! yearrgghh!!!

hee dpt plak project kat UTM skudai nih.. kenala teman dgn team-mate lain total 5 org stay kat skudai neh...

perjalanan untuk ke sini menyakitkan hati n buat tensen je.. hahaha.. chow~ XD

Special Jump - Budak baru nak dewasa - Part 2

Alhamdulilllah.. lm xupdate blog XP

setelah berhibernasi untuk seminggu dua.. alhamdulillah semakin pulih.. tp.. nk di jadikan cerita.. hr jumaat b4 CNY tu g check blik dgn dr. untuk confirm boleh masuk ofis blik..

dr. cakap dh boleh masuk ofis dh.. xeffect org laen pnye.. ok.. plan la nk blik equin ble nk setelkan perkara2 tertangguh sepanjang peninggalan berhibernasi tuh Xp

elok2 plan smua tu..sbtu esok tu kenala la pulak.. sseriously xleh bgn.. kepala berdenyut.. Ya Allah.. mak masuk blek sbb xkeluar2 blek utk sarapan.. masuk2 je sentuh tgn nk test suhu.. mak pn cakap "panasnye.. kok demam blik nih..".. senyap je la hee.. pastu mcm2 la mak bg nk bg demam kebah.. segala macam air kelapa lah.. 100plus lah.. smua xjalan.. Allah xizinkan lg..

second day demam tuh makin panas.. kepala makin berdenyut.. rsnye something wrong.. sbb peluh xkeluar.. suhu badan plak makin meningkat... sabar je la..

then teringat panadol.. teman xberkenan benar dgn panadol sbnrnye.. last2 mengalah la... mintak tlg mak carikkan panadol.. actifast pnye.. xberkesan gak xtaula.. kot xberkesan mmg xde lain.. g klinik la jwb nye..

dpt je panadol tu telan dua biji... ikut inskripsi la.. alhamdulillah.. diizinkan Allah.. sejam lpas tu mula la kluar peluh.. n blh rs suhu badan menurun cket.. alhaldulillah.. amik ms dua hr gak untuk cergas blik.. hee

yeaarrgghhh!!! hdup cergas.. hdup cergas secara malas.. hahahah XD

n skrg.. i kat manaaaaa??? heee bersambung ke next post.. tsu-zu-ku (^^)v

Monday, January 19, 2009

Special Jump-Budak bru nk dewasa XD

wahaha aku kena dmam cacar.. ke campak.. apa beza cacar ngan campak sbnrnye?? tp lmbt kan XP 
lm xupdate.. sila lah layari kehidupan aku selama aku demam cacar Xp


Day 1 - Mon - 12Jan09

biji2 berair mula dikesan... (T_T).. tp still positif.. so g la klinik panel.. Alam Medic nm nye..
g2 je.. dr. kata "still too early.. it's chic pox.. but still too early to say it's chic pox.." ... k@ling x? kejap chic pox kejap x.. siap kata lg "tomorrow come again..".. menyusahkan aku je..


Day 2 - Tue - 13Jan09

dua biji naik kat muka.... ~  :O aarrrgghhh!!!!!!!

ptg tu after ofis g panel smlm.. msuk2 je bilik dr. tu dia trus senyum.. pehal.. "definitely chic pox..".. haram jadah punya dr. .. saje nyusahkan aku dtg dua tge kali... "sy akan bagi u cuti 3 hr.." .. 3hr? rabu kamis jumaat, trus smbung sbtu ahd.. perghh best!!.. ".. starting  today..".. prangg!!.. today??!! maknanye rabu kamis je la?? jumaat? harapan hancur.. dr. ni memang nk kena.. waarrgghh!!!! 

ptg tu jgak after ofis trus balik rmah.. arahan mem besar XP



Day 3 - Wed - 14Jan09

day 3 dh stat naik satu muka n badan.. xla 100% pnuh.. part of it la.. demam terasa.. badan pn lemah.. auw XP

batuk2.. segala mcm bnda xselesa.. tp chic pox tu xsakit la.. hee.. xselesa je.. XP.. poyoo~ wahahahahahah!!! XD
mkn pg bubur nasik kosong je.. huu.. tu je la pun yg selera nk telan..
time ni cool lg hee XP



Day 4 - Thurs - 15Jan09

time ni lbih krang day 3.. cuma biji2 berair makin bnyk.. huhuuu.. 

tp.. still cool lg.. ble msuk day 5.. heee



Day 5 - Fri - 16Jan08

day 5 ni.. batuk dh lega cket dh.. klau x asal sejuk cket je batuk.. asal nk gerak je batuk.. uhuhuuhuu..

patuunye mc dh hbis dh.. tp langgar je.. sbb mmg confirm kena cuti.. aku nk bergerak pn payah... hahahahahaa!!

day 5.. heee xcool dh.. tgn dh stat x duk diam.. sbb dh ada yg kering XP wahahahah nasib xkena ketuk je tgn ni XD

demam pn beransur kebah .. Alhamdulillah.. setinggi-tinggi syukur ku panjatkan buat-Mu (^ ^)



Day 6 to 7 - Sat n Sun - 17-18Jan09

tgn semakin meliar.. xleh duk diam XP malam2 mak suruh sapu serbuk cair macam bedak sejuk.. tp siriyes mmg sejuk hahahah XD tp sejuk2 pn.. ble dh keras.. membuatkan aku xselesa nk tdo (T_T)...



Day 8 - Mon - 19Jan08 - Today!!

g klinik utk further check.. msuk2 je bilik periksa tu dia geleng.. hahahahaha... 
dia marah aku sbb truk..xdela truk sgt actually :P

rupa2nya.. panel alam medic tu xbg ubt.. "ini virus.. so xde ubt utk chic pox..".. penipu pnye k@ling.. sepatutnye ada ubat.. untuk biji2 berair tu cepat kering.. tp ubt tu dia kata a bit expensive.. it may cost u rm40/tablet :O shoottt!!!! 

al-khair: so dh bole msuk ofis dh la ni?
dr. siti: mana bleh..! u nk infect stu ofis ke..
al-khair: baik.. (T_T)
al-khair: so brapa lm lg sy kena cuti?
dr. siti: 2weeks - a month..
al-khair: ??? shoott!!!!

... pstu keluar nk amik ubat.. brapa?? .. nurse tu ckp "rm1xx" :O!!?? maka aku pn cakap "err.. xckup duit.. sy g cucuk dulu la ye.. "... wahahahaha first time aku nk bayar kena g cucuk dlu.. hakhakhak.. gilaks gilaks.. XD

so skang.. cuti lg.. smpi kamis nih.. ni pn ckup ke x.. XP

Sunday, December 14, 2008

aku kena tag??

perkara yg paling aku pk xkan kena kat aku.. uhuk.. ini smua angkara circleinspoon.. thanx in advance.. XP

(a) Citer 10 perkara ttg orang yg tag aku nih
1- aya budak skool muar dulu tp xsama ngan aku
2- aya student upm sm ngan aku
3- aya skang keje PTD n slalu jalan2 kursus xajak aku pon.. tp aiman xkesah XP
4- aya pernah marah aku.. tp aiman xkesah XP
5- aya nih housemate c kepam n wawa
6- aya suka amek gamba dirinye n housemetnya guna kamera dia
7- aya aya suka amek gamba makanan2 guna kamera dia
8- aya bawak iswara hijau manual
10- aya pernah tolong aku.. big time.. n aku sgt2 berterima kaseh kepada aya ^^

(b) Citer 10 perkara ttg diri aku
1- aku suka travel jugak
2- aku suka bawak keta(auto)
3- aku suka cakap sorang-sorang masa bawak keta. it soothe me.. jugak..
4- aku ada problem dgn language aku d kala aku driving.. especially ble sorg2.. uhuk..
5- aku selalu pk terlalu dalam..
6- aku suka makan askrem..
7- aku tgh carik side income jugak
8- aku dah lama nk g tmpat2 yg nyaman n selesa
9- aku suka layan anime.. especially mecha type.. loving story pn best jgak..
10-aku suka nangis.. XP

(c) Aku kene tag 10 org lain. Tambah tolak, aku tag meka under [fwends]. korang kena buat jgak..aya balek.dd.eross.hanibunny.idz1.lina.murni.wawa.pestisid

Tuesday, November 18, 2008

minyak turun-rapik2

Hr ni harga mnyak turun lg.. kpd rm2.. n mlm ni akan ada announcement bebrapa penurunan lg-tol, beras, n lain2...

ms naik minyak dlu.. smua barang2 naik.. makan ke.. brg bkan makan ke.. smuanye naik.. n skang ble mnyak turun.. boleh kira berapa brg yg trun selari dgn penurunan mnyak ( tu pun xtau berapa penurunan nye).. tp brg2 lain? ada turun x agk2..

regarding to that.. hav u ever wonder.. kenaikan minyak ni sekadar satu agenda/ sketsa by those people above who owns the power to do so.. kemungkinan kenaikan mnyak ni utk menaikka harga barang.. n skang ble harga mnyak dh trun.. brg2 xtrun pn.. n we as a "good" n "loyal" citizens.. follow je kan.. hmm..

Saturday, November 15, 2008

something..


something must be done...


an action must be taken... kanarazu...


Tuesday, November 11, 2008

who's going??


uuu sapa gg~`.. naaakk~~.. lm dh xmakan kek.. uu (T T)

when??


when was the last time u set foot (kaki aym) on green grass.. atas rumput.. kaki aym.. mudah kata jln2 kaki aym ats padang.. uuu bestnyeee.. rs nye last skali jejak kaki kat pdg rmput ms sblm spm dlu.. pastu hr tu jln2 ats rumput.. the feeling.. soooo goooddd~ (^ ^)


i've always wanted to lay down on a field.. pdg yg luas.. hjau.. breeze air.. huuu best2.. klau hjan pn xpe.. rela je baring tgh padang tu XP